Härlig helg och lite måndagsångest

Jag hade en jättemysig helg! I lördagskväll hade jag och min kille en date här hemma, med god mat, vin musik och levande ljus. :) Vi lagade tapas med bland annat getostsallad (mosad getost och ruccola), kycklingspett, fläskfiléspett, ugnspotatis, sparris med riven parmesan och aioli.

Kycklingspetten blev sjukt goda. Om någon i Göteborg har varit på Mânana och ätit deras kycklingspett så smakade dom precis så! (Jag har försökt komma på hur det är dom gör dom och nu tror jag jag vet :) ) Man steker dom i massor av sweet chilisås och sen in med dom i ugnen 15-20 minuter. Och se till att trä ganska tunna bitar kyckling på spetten.

Det var iallafall en jättemysig kväll. Och på söndagen var vi ute i skogen i det fina vädret och geocachade i några timmar. En skön helg helt enkelt!

Idag var det dags för skola igen. EKG har vi haft om idag, och i eftermiddags skulle vi försöka tolka EKG. Så himla svårt! Det känns som vanligt att jag aldrig kommer kunna lära mig detta, men det brukar ju lösa sig tillslut. Hoppas det blir så även denna gång!

Jag somnade sent igår kväll så har väl bara sovit runt 5 timmar inatt. Men nu är det kväll och jag blir då pigg som vanligt. Min biologiska klocka är inställd så. Efter klockan 21 blir jag pigg, oavsett hur lite jag har sovit kvällen innan. Det brukar ofta sluta med att jag inte kan somna förrän 1-2. Det är riktigt jobbigt när man ska upp runt klockan 6 varje morgon. Det här samhället är inte gjort för mig känns det som.

Idag har jag oroat mig för mina lungor och luftrör. Jag blir så sjukt andfådd och får nästan andnöd när jag går i trappor. Och så himla otränad är jag faktiskt inte. Visst, jag ligger väl inte på topp, men jag tycker inte jag borde bli såhär andfådd. Är orolig för att jag har en lungemboli eller nåt. :( Jag vet att det inte var något fel på lungorna för ett halvår sen iallafall. Då hade vi lungkursen och man fick en rejäl undersökning när vi övade på varandra.

Sen så har jag haft lite bakterieskräck idag också, gillar inte toaletterna i matsalen. Men dom utanför föreläsningssalen tycker jag om. Den ligger på sjukhuset så där finns det handsprit att tillgå! :) Det gillas!

Nu ikväll har jag tittat på idol och även pluggat en del. Imorgon har jag sovmorgon, den enda på hela kursen. Ska bli skönt! Det blev ett väldigt blandat inlägg det här.

Hoppas eran måndag varit bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0