Fredag!

Äntligen är den här evighetslånga veckan slut och helgen har tagit vid! Det har faktiskt varit kul i skolan hela veckan, men att gå från att vara ledig till att gå i skolan 8-16 har varit jättejobbigt! Jag är sjukt trött, det ska bli så skönt med sovmorgon imorn. Jag tycker det är orättvist att min utbildning är så mycket tuffare än alla jag känners utbildningar. Min sambo går i skolan några timmar i veckan bara och har inte mer än mig att plugga in övrig tid. Jag går för det första näst intill heltid i skolan. Utöver det ska jag plugga och lära in det som sägs på föreläsningarna (bara det är sjukt mycket). Och så ska jag ta ett patientfall och skriva ett arbete om det, läsa en vetenskaplig artikel och ta reda på fakta utöver det och sätta ihop en redovisning på 15 min, jag ska sätta mig in i en klasskamrats artikel och opponera på den och göra två praktiska och en skriftlig tenta. Allt detta i en kurs. När jag redan går heltid i skolan. Det blir alltså mycket mer studietid än 40h/vecka som är det man ska läsa. Min sambo har lite att läsa varje vecka (och typ 3 lediga dagar i veckan att läsa på) och sen skriva en tenta. Han lägger väl i snitt 15h/vecka. Orättvist tycker jag! Sen får jag en skitlön sen när jag är klar också, och studielån på 200.000. Valt fel eller? Tyvärr så tror jag ju att jobbet kommer bli roligt, och det är väl det som är det viktiga antar jag.

Idag gick jag och ett gång från klassen på after work efter skolan. Det var en stor buffe och en öl för 59:-. Jättegod buffe med massa olika alternativ. Och jag vågade äta kycklingklubborna! Stolt! :) Dom var jättegoda! Nu är jag hemma igen och väntar på sambon som är iväg på inspark med sin nya klass. Jag ska nog ta och städa lite tror jag så det är fint imorgon.

Hoppas ni har en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0