Skolan i full gång

Oj, länge sen jag skrev igen! Skolan har satt igång och det är fullt upp. Vi läser en kurs som verkar väldigt rolig nu, cirkulationsfysiologi (hjärta och kärl-kurs). Idag har vi fått göra ultraljud på varandras hjärtan. Det är jättesvårt, men det var väldigt roligt och gick ganska bra ändå för att vara första gången. Det är perfekt för mig att gå en sjukvårdsutbildning. Man får liksom en helkroppsundersökning av sig själv under dom här 3 åren. :) Från och med nästa vecka blir det att pendla till Borås i en månad för praktik där. Det blir nog tufft med många tidiga morgnar, men det får gå det också. Man kanske har en chans att få jobb i Borås efter examen sen, jag får se det som en möjlighet helt enkelt.

Annars har jag mått ganska bra på sista tiden tror jag. Jag har haft lite småångest, mått lite illa och haft lite svårt att somna och sådär, men inget allvarligt vad jag minns just nu iallafall. Hoppas det håller i sig! Och hoppas att jag klarar av att hantera pluggstressen som kommer dyka upp snart. Jag borde ju ha byggt upp en liiiite högre stresströskel efter en ledig sommar iallafall. Man kan ju hoppas iallafall!

Jag fick A på sommarkursen förresten, Wiho! :)

Kommentarer
Postat av: Alicia

haha, det där tänkte jag också på... att man på köpet, med utbildningen (som en bonus då, självklart var det inte därför jag valde det xD), blir undersökt liksom. Och sen kommer jag kunna ta prover på mig själv o analysera.



Jag svarar på din kommentar i ett mejl i stället :)

2011-08-30 @ 20:38:47
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/
Postat av: Bella

Heejsan ;)Bra att du klarar av att åka till Borås varje dag, ska du flytta dit sen då ? ;) / Mvh Bella

2011-08-31 @ 03:21:10
URL: http://www.mina-jobbiga-tankar.bloggo.nu
Postat av: Bella

Hejsan !! Tack för din kommentar på min blogg !!



Jag är lite smått osäker på om jag har svarat på det du skrivit på min blogg ...hmm men men får bli igen i så fall :O) hehe



Ja du var faktiskt lite trög att du inte fattade att man kan kopiera å sånna saker ;) hihi



Ja du det är jobbigt att ha skräck för kranvattnet och jag tänker på det varje dag och det regnar ju varje dag typ och då blir allt värre !!



Varför dricker du ljummet vatten ?!



Jag vill inte ha magsjuka och diarre och sånt och jag får för mig att jak an få det genom kranvattnet för att jag har fått höra rätt mycket den senaste tiden om att vissa städer har fått förorenat vatten !!



/ Mmm kramar till dig oxå ;o) / Mvh Bellaaaa



2011-09-02 @ 12:11:05
URL: http://www.mina-jobbiga-tankar.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0