Jullov!!!

Nu är sista praktikdagen för iår gjord. Nu är det bara ett patientfall att skriva det sista om, annars har jag helt ledigt resten av året. Känns jättebra! Jag har iförsig inte börjat med julklapparna än, men det tar jag på måndag. Praktiken har varit jättebra. Dom är underbara på stället jag varit på!

Ikväll har jag och mamma varit hemma själva och ätit mat och kollat på film. Sedan kom lillebror och pappa hem så då spelade vi lite spel och nu ska jag snart gå och lägga mig. Jag har mått rätt bra den här veckan faktiskt, härligt! Jag mådde illa i förrgår en stund på kvällen. Det var rätt illa i en halvtimme ungefär, men sedan gick det över. Men jag har nästan inte haft några bröstsmärtor eller andfåddhet under veckan. Det är en härlig känsla när man kommer på på kvällen att oj, idag har jag mått bra! Trött har jag varit förstås, men det är mer regel än undantag. Sen har jag varit duktig och promenerat en halvtimme två dagar den här veckan och cyklat 7 km en dag. Kanske ska jag ta och simma nu i helgen också, eller nu i veckan. Jag vill verkligen komma igång och träna ordentligt, men det är inte alltid orken finns där om man säger så. Och ju mindre man tränar, desto mindre ork, så det blir ju en ond cirkel.

Hur som helst, jag känner mig ganska nöjd med mig själv just nu. Ovanlig och skön känsla faktiskt. Jag har fått otroligt mycket beröm på praktiken, det gör nog mycket tror jag. Att en hel vecka ha fått höra hur duktig man är gör gott för självförtroendet!

Imorgon ska jag träffa en kompis som jag inte sett på länge. Ska bli jättekul! Hon är höggravid så det ska bli mysigt att få klämma lite på magen också! :)

Oj vilket positivt inlägg! Måste vara mitt gladaste inlägg någonsin i den här bloggen, som annars bara handlar om självskapande misär.. :) Kramar till er alla! Tro på er själva, ni är värdefulla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0