Nyårslöften

Jag har knåpat på lite nyårslöften. Jag vill verkligen må bättre 2012 än vad jag har gjort under 2011! Som det ser ut nu ligger jag allra helst bara i soffan framför tv:n eller datorn. Detta för att det är tryggt och för att jag är för trött för något annat. Så mina löften är:

- Börja träna. Inte alls för intensivt i början, men iallafall röra på mig ordentligt några gånger i veckan. Det sägs ju att man blir piggare och mår bättre av detta. :)

- Äta bättre. Min mage mår verkligen inte bra och är i princip alltid uppsvälld och gasig. Jag ska dra ned på kolhydrater och äta med grönt istället. Och jag ska sluta småäta sötsaker, förutom en gång i veckan.

- Sova bättre. Så som jag vänder dygnet från dag till dag så är det inte så konstigt att jag har svårt att sova. Jag ska börja lägga mig ungefär samma tid varje kväll.

- Njuta av livet. lära mig att sluta oroa mig för allt och bli bättre från min fobi. Förhoppningsvis får jag psykologhjälp med detta under året. Under tiden så har jag beställt lite böcker som jag hoppas kan hjälpa.

- Ha roligt. Göra roliga saker som jag tycker om.

Detta är inget som måste ske direkt, men detta är något jag verkligen ska jobba med under året.
Gott nytt år!

Förresten fick min kompis en jättego liten kille. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0