Det här är jag, välkommen!

Detta är jag:
- En 26-årig tjej som pluggar 3-årigt program på universitetet i Göteborg. Jag utbildar mig till ett yrke inom sjukvården.
- Jag bor med min sambo i en 3:a som vi flyttade in i iår. Jag älskar vår nya lägenhet!
- Jag kommer från en medelstor stad från början, där befinner jag mig just nu, hemma hos mamma och pappa.

- Jag gillar:
- Att hänga på en uteservering med pojkvännen och vänner.
- Att gå ut och äta på restaurang och dricka gott vin.
- Kolla på tv-serier och film.
- att plantera och odla saker, även om jag inte är någon superpärla på det än så tycker jag det är väldigt kul.
- Inredning, trots att jag just nu inte har några pengar att inreda för.

Just nu:
- Nu i sommar läser jag en distanskurs, mest för att få in lite deg. Varför jag inte jobbar i sommar vilket jag annars gjort sedan jag var 15 år är för att:
- Jag är så gott som utbränd. Jag är den där duktiga flickan, med alldeles höga krav på sig. Jag presterar på topp hela tiden, helt i onödan egentligen, för vem fan tittar på betygen när jag läser ett yrkesprogram? Så länge jag får ut min legitimation skiter dom fullständigt i mina betyg.

Psykiskt:
- Annars så är jag en lite lätt psycho person (därav bloggnamnet) (ps: jag vet att ordet psycho inte är en helt korrekt benämning):
- Jag har en del ångest
- Jag är en hypertänkare (kan inte stänga av mina tankar och de är för det mesta helt orealistiska men eskalerar någott enomt när jag sätter igång)
- Jag oroar mig för allt, och då menar jag allt. Jag ser liksom döden framför mig när jag kör bil, gungar på en stol, när jag får lite ont i huvudet, när jag har varit trött ett par dar, jag tror mina nära och kära ska gå bort osv, osv.
- Jag är hypokondriker (men det kanske ni redan hade listat ut i och med meningen ovan) Cancer är en återkommande favorit.
- Jag har emetofobi (kräkfobi) och har haft sedan i 16års åldern.
- Jag har sömnproblem, mycket tror jag på grund av att jag inte kan stänga av mina tankar och slappna av.
- Man skulle kanske kunna sammanfatta det med vad min sambo kallar mig: Neurotisk
-
Jag ska faktiskt börja gå hos en psykolog nu i sommar, det kan bli intressant att se vad han kan bilda sig för uppfattning om mig.

Så detta är alltså jag. Här tänkte jag berätta om mina tankar och om vad jag hittar på om dagarna. Mest i ett självterapeutiskt syfte i dagboksformat. Så jag fattar om ingen tycker det är så roligt att läsa om. Men dom som är intresserade är så välkomna att stanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0