Illamående, kalas och kortspel

Oj, den här dagen gick fort. Ända sen jag blev ledig har allt gått fort! Jag har redan varit ledig i snart en månad, och ja, det känns som en vecka ungefär. Men nu ska jag inte ha ångest över det! Jag ska bara njuta! Tiden går, det kan jag inte påverka, så varför ha ångest över något jag inte kan påverka? Ändå så har jag det! Det liksom suger till i bröstet och jag får lite lätt andnöd. En riktigt obehaglig känsla. Känns ångest likadant för er andra?

Dagen då. Jag började må lite illa idag på dan. Troligen för att jag skulle iväg på fest en bit bort, utan möjlighet att ta mig hem själv. Och med en massa av sambons släkt som jag inte träffat innan. Så jag tog mig ett långt bad och försökte koncentrera mig på min bok. Men det blev inte bättre för det. Så jag klev upp och kokade mig lite te och hällde upp ett glas kallt mineralvatten. Sedan gick jag och lade mig i sängen med mina drycker och kollade på ett avsnitt av Family Guy. Då släppte illamåendet äntligen efter en stund. Skönt! Sedan mådde jag bra resten av kvällen. Jag var lite trött bara.

Vi åkte till kalaset runt klockan 4 och fick massa god mat. Grillade kycklingben och pajer bland annat. Det var gott, men kycklingen spanade jag så klart noggrannt in varje tugga av så att den inte var något rosa. Sedan åt vi kladdkaka till efterätt. Efter att jag ätit min bit sa sambons mamma: "var det nötter i den här?" Jag blev livrädd, jag är ju nötallergiker och kan troligen både spy och få anafylaktisk chock om jag får i mig nötter. Så givetvis började det direkt kännas tungt att andas.. Men det har inte hänt något än så jag hoppas att den var nötfri.

Vi åkte hem ganska tidigt, runt 9 ungefär. Sambon åkte hem till sig och jag till mig (vi bor hos våra respektive föräldrar nu när vi är hemma i vår hemstad). Manna och pappa hade gått in till grannen för att spela kort, så jag sprang över dit och spelade lite kort med dom. Och nu har jag gått hem igen och lagt mig i sängen. Ska titta lite på Die Hard nu och sedan sova tänkte jag.

Sov gott ni andra också!

Kommentarer
Postat av: Alicia

Usch... läskigt det därmed nötterna :S Tur att ingenting verkar ha hänt, då var det antagligen inte nötter i trots allt.

2011-07-10 @ 15:29:17
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/
Postat av: lite psycho

Nej då, inget hände så den var nog nötfri. Men man blir ju riktigt rädd när man inte vet!

2011-07-12 @ 00:12:19
URL: http://litepsycho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0