Lördagsfest!

Oj nu har jag inte skrivit på en hel vecka. Jag ahr haft all tid i världen, men det har inte blivit av bara.

Jag åkte tillbaka till Göteborg i tisdags. Tisdag till fredag var jag bara hemma. Helt för mig själv och kollade på filmer och tv-serier och jag tränade fakiskt en del också. Det kändes jättebra! Jag tyckte faktiskt det var skönt att vara alldeles för mig själv och ta hand om mig själv och bara njuta. Det är dock svårt att somna själv när jag inte är van (pojkvännen är kvar i vår hemstad). Det knakar i väggarna och jag ligger på helspänn och är rädd att någon ska ta sig in i lägenheten. Men jag lyckas somna ganska bra när jag tar med mig datorn in i sovrummet och kollar på någon serie när jag ska somna.

I lördags kom en klasskompis hit och vi grillade tillsammans och förfestade för vi hade tänkt gå ut på kvällen med hennes kompisar som var på en annan förfest. Maten blev jättegod! Men hon skulle ju tyvärr envisas med att grilla kyckling. Så den där "klämman" som man vänder på köttbitarna med på grillen tyckte jag ju blev helt full med kycklingsaft. Jag menar, man tar ju först i den råa kycklingen med klämman och lägger dom på grillen. Sen tar man i mitt kött men samma klämma. Sen ligger köttet på grillen, och den eventuella salmonellan på mitt kött dör av värmen, men den eventuella salmonellan på klämman sitter ju liksom kvar där. Sen tar man med samma klämma ut dom grillade köttbitarna. Alltså: den eventuella salmonellan borde kunna fastna på mina köttbitar! Hur gör man liksom när man grillar och inte vill låtsas om att man har skräck för rå kyckling? Jag skulle tagit med mig något annat ut till grillen att tagit ut köttbitarna med! Men det gjorde jag ju inte.

Jaja, maten blev jättegod iallafall! Vi drack gott vin och min klasskompis hade med sig en flaska tequila rose som vi lyckades dricka ur hela. :) Vi blev ganska fulla och goa och dansade till dåliga 90-talslåtar och hade jättekul. Och när vi kom på att vi skulle gå ut var klockan halv 2. Så vi kände att klockan var lite för mycket för det och vi stannade hemma. Och hon sov över här. Det var en jättekul kväll trots att vi inte gick ut!

Kommentarer
Postat av: Alicia

Åh haha, det där med grillklämman o kycklingen-tänket känner jag verkligen igen mig i! Borde man liksom inte ta något annat o lyfta av sakerna med när de är klara? Annars hamnar det råa på dem igen ju :S så tänker jag i alla fall, men de andra verkar ju inte bry sig...



Vågar du dricka och gå på fester trots din spyfobi? Är du inte rädd för att det ska göra så att du/någon i närheten spyr?

2011-07-12 @ 22:01:55
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0